نوار تیپ آبیاری درختان میوه
نوشته شده توسط : پارس زانوس

اگر نوار تیپ را به همراه آب پاش یا دریپر  استفاده کنیم، این مزیت وجود دارد که برای درختان نیز از آن استفاده کنیم. بزرگترین معضل و مشکلی که با درختان در مورد نوار تیپ خواهیم داشت، کم شدن حجم ریشه است. در آبیاری قطره ای، آب به نزدیک ترین نقطه از گیاه می‌رسد و ریشه گیاه برای دریافت آب، نیاز به گسترش ندارد. میزان آبی که پای گیاه ریخته می‌شود، به بالای ریشه می‌ریزد و ریشه را رشد نمی‌دهد.

 

نوار تیپ آبیاری 

در حالت عادی، ریشه برای جذب آب، نیاز دارد که در خاک گسترش پیدا کند. اما در آبیاری قطره ای، ریشه آب را مستقیم از بالای سر خود دریافت می‌کند و به جای عرض، در طول رشد می‌کند. این موضوع، باعث کم‌جان شدن ریشه می‌شود. نوار تیپ آبیاری هم برای شرایط آب و هوایی خشک و گرم به کار می‌رود. در چنین شرایطی، گیاه نسبت به بادهای موضعی، مقاومت کمتری نشان می‌دهد و با وزش باد سنگین، احتمال کنده شدن از خاک را دارد.

 

دریپر و نوار آبیاری 

در هنگام استفاده از نوار تیپ آبیاری برای درختان، باید حواسمان باشد که از دریپر استفاده کنیم. با توجه به سایه درختان، لازم نیست که حتماً فقط پای گیاه ریخته شود. اگر آبیاری در محدوده بیشتری انجام شود، ریشه درخت نیز رشد می‌کند و مشکلی برای آن پیش نمی‌آید.

 

ادامه مطلب در نوار تیپ آبیاری 

 

 

 

 

.





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: